marți, 3 august 2010

Arta 3D , un subiect tabu in Romania

Arta digitala in 3 dimensiuni a fost descoperita inca din 1970 , cand cu ajutorul acesteia s-au nascut si primele efecte ale filmelor SF . Aprofundata dealungul timpului de catre cineasti si in ultimii ani de catre firmele de publicitate dar si in domeniul Tehnic , 3D-ul a devenit un mod de prezentare al fiecarui produs . In ziua de azi 3D-ul a luat aproape in totalitate locul actorilor , al cascadorilor si creeaza noi domenii in aceasta industrie si anume postul de Designer. 
Digital 3D Art, cum este denumita noua ramura cuprinde 3 mari subdomenii : "modelare , texturare , animare" . Aceste 3 domenii reprezinta fiecare in parte un loc de munca cum ar fi : " departamentul modelare , departamentul texturare , animator" . Din pacate in tara noastra este foarte putin cunoscuta aceasta arta , iar industria filmului cunoaste o mare decadere mai ales pentru faptul ca regizorii si actori sunt ocupati cu telenovele despre tigani. In publicitate se merge pe ideea spotului ieftin si cadre putine ,singuerele domenii unde este folosita des sunt  cele tehnice , dar acolo nu se poate numi arta , ci desen tehnic in 3d. 
Am scris aceste randuri in dorinta de a aduce cat mai multi oameni , care au talent in a se exprima artistic , cat mai aproape de acest domeniu nou si foarte curtat in alte tari. 
Am pus si cateva exemple de 3D-uri

2 comentarii:

  1. Probabil n-ai auzit de Media Pro. :) Fire & Ice (filmul) a avut CGI-ul făcut de echipa de la MPP. Reclamele de la Dorna la fel.

    Uiți de Ubisoft România, de EA Games România, de Gameloft. De toți producătorii de jocuri pentru platformele Apple.

    Think. ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Rspuns Pentru Alex : Ubisoft si EA Games folosesc platforme de script in Romania, nicidecum nu produc jocuri aici, mai ales ca EA se bazeaza pe jocuri pentru tel. mobile , intr-adevar mi-ai enumerat 4 studiouri care se ocupa cu asa ceva ... totusi nu ti se pare cam putin la 23 de mil de locuitori ?

    RăspundețiȘtergere